Thursday, August 14, 2008

Peristiwa Di Pelancaran Setem 100tahun Persekutuan Pengakap Malaysia

Kepada yang tak sempat datang...
aku ucapkan kesian kat korang...
sebab korang x tau ape yg korang miss...
muahahahahahha!!!

Ok, camnie la serba sedikit mengenai hari nan bersejarah nie ha.....

14 Ogos 2008
tepat jam 9.13pagi... Arif Honey bear berjaya tiba di lokasi kejadian. Tengah usha-usha pengakap yang ada, erk... muda kanak-kanak remaja... Dan kelana yang sedia ada. Gua pun meronda-ronda la meng-usha apa yang ada disane tuh....

Ngah usha-usha... tetiba lak abang dari TV3 x silap gua... nak interview gua... segan beb... tapi gua pun mem'Bear'kan diri. Gua pun jawap soklan beliau satu-satu... hahahaha, lu orang tunggu la muke Honey Bear muncul kat Tivi :) bangga gak la.... best best!!

Ok, gerai-gerai yang sedia ada tuh, cam gerai pameran yang Tam dari Tampin (Well, skang dah duduk kat Ibu pejabat, tapi gua suke panggil beliau Tam dari Tampin... nampak Q pe..) Macam-macam la yang beliau tayangkan kat sane.. kalo gua citer pun x cukup blog nie nak menampungnya....

Pastu Zionice misti le ado... huhuhu, bisnes is bisnes Beb!! dorang jual baju-baju 100Tahun pengakap... lawo-lawo gakz... tapi ongkos gua kosong beb... cukup-cukup nak beli Setem jerk beb... wahhahahah so gua cume cuci mate la beb... Selain dari baju 100Tahun tuh, Zionice pun jual gak Umbrella, or org putih sebut payung, Air breaker, erk... aksesori pengakap, cam ampelep.... sekap... poressshh kep... dan macam-macam la... lu nak tau??? nape x datang... muahahahahah!!!

OK ok, pastu gerai yang lain tuh.... cam Kaunter Pendaftaran.... kat sane best gakz... Awek jga, Mama dari titiwangsa pun jaga, huhuhu best!

Seterusnya gerai Radio Kelana.... huhuhu kira Radio amator, tapi PPM yang pegang.... so, dier punya siaran pagi tadi tuh, 9M2PPM.... huhuhuhu Q pe, sape-sape yg dapat dengar tuh... rugi la x dapat datang :P

Dan gerai yang aku cari cari tuh!! Gerai jual setem lerw, ade 2 ma... satu setem muke sendrik, gua x minat ma.... wat pe, bukan laku pun muke aku ma.... hahahaha dan satuh lagi gerai tuh... gerai jual setem-setem 100Tahun.... Lawa-lawa gakz, cam penjualnya, x sempat lak gua nak tangkap gambo... wahahahhaha tapi setem-setem tuh gua dah bubuh kat bawah... telan air liur la korang....

Urm... Selain dari jualan setem 100Tahun, ade upacara penyerahan Tauliah daripada Dato' Shafiee.. silap gua jugak... bz punya bz... gua x sempat suh Dato' Shafiee tandatangan... isk, kalo x... kenangan tuh beb!!! Ok, skang Papa Bear kitorang dapat pengiktirafan dah... best best!!

Pastu ade lak persembahan dari Kumpulan B minor Lembah Pantai, dan jugak Kelana Apachee Seremban Timur. Kemdian ade jamuan makan-makan... Dan Suai kenal.... tuh gua bikin sendrik... hehehe, cam x biaser lak....

Tepat jam 5 ptg... gua chow, DC chow, SC x chow lagi, kelana-kelana lain chow, Budak-budak dah cabut, Zionice simpan stock, POS dah kira-kira duit, Radio Amatur dah kemas barang. Tam Ngah sterika baju....

Okla.... best tuh best gak!! tapi org yang x gie tuh rugi la.... Nak gua belikan bleh... tapi dah terlambat... len kali cakap awal sket lerw... gua bleyh belikan... Yang penting lu orang kasi komisen... ok?? wahahahaha,



OK... Now Is Photo Time!!!
Petontonlah gambar-gambar yang gua sempat snap....
Banyak lagi... tapi kat Cam Org Len la.... wahahaha, ape nak wat :P

Antara Setem-setem yang terdapat di pameran.


Pengakap-pengakap Seputih yang hadir ketika itu.




Papa Bear menerima Tauliah.




Sijil Penghargaan. (Untuk Honey Bear :P)






Sampul yang aku berjaya beli :)












No comments: