Thursday, January 15, 2009

Azam 2009 - Zam zam ala kazam

Salam Muhibah kepada Habibah dan semua ahli pengakap yg ber muhibbah...

Bolg yg bakal ditulis ini adalah untuk tatapan semua pengakap2 dan kelana2 dan juga Kelana2 Bear Seputih. Saya nak menerangkan azam2 kami pada tahun ini dan juga mungkin untuk tahun2 seterusnya. Kami tak nak lagi berada di standard pengakap yg lama dan kami nak melangkah kedepan selaras dengan senapang yg telah dilaraskan di paya jaras..

Mula2. Kami akan bertindak ikut kehendak hati kami didalam melakukan akitviti. Kami akan melakukan aktiviti yg agak ekstrem dan gempak sepanjang tahun ini dan semestinya selepas mendapat sokongan drpd pihak2 tertinggi pengakap. So, diharapkan kami akan mendapat sokongan.

Kami sedar yg Kelana kami ni hanya sebuah kumpulan yg kecil berbanding kumpulan2 kelana lain tp kami akan pastikan, kecil tak bermakna tak berguna. Kami dah buktikan sepanjang tahun2 lepas yg kami mmg berguna didalam MEMBANTU aktiviti2 daerah2 lain. Berkhidmat seikhlas hati. Tapi jgn skali2 menganggap kami KULI kerana kami dah cukup dewasa untuk mengenali yg mana permata dan yang mana tahi.

HAhaha.. well thanks to our beloved DC Seputih( En. Sharudin) and wife (PN. LAtifah) kerana byk membantu kami,mencurahkan ilmu ,menghabiskan masa bersama kami, bersabar dengan perangai kami yg ´mim alip cam cam ni´.. dan kini kami rase kami dah cukop bersedia untuk menggerakkan kelana kami selangkah ke hadapan. Kamu boleh kater kami hanya omong2 kosong tp at least we have the intention to move forward. Tidak mahu menjadi orang yg CAKAP BELAKANG dimana2 tp tak jalan satu hapa.

Untuk Kelana dan pemimpin2 juga pihak2 tertinggi pengakap yg trus menyokong kami terima kasih banyak2 dan teruskan menyokong sesokong2 nya!

Kepada mereka2 yang TAK BERPUAS HATI DENGAN KAMI sila coretkan disini atau pun apa cara supaya kami dapat memperbaiki diri sendiri. Kami tak kan melenting kalo ditegur kerana teguran membuatkan kita menjadi lebih baik tak kira dalam pengakap atau pun di alam pekerjaan yg penun stress nih!

Terima KAsih biji Selasih,
Selasih sedap buat sirap bandung.

BoBBa Sun Bear

1 comment:

Jepun said...

-salam-
Bole tak korang citer skit status Pengakap Kelana `zaman sekarang nie.Kelihatannya tak sama macam zaman `dulu2`.
Kalau zaman saya dulu,dah dapat anugrah pengakap raja baru boleh jadi Kelana dan Kelana `mengulikan`pengakap lain ada le...hehehe.


....terkenang dulu-dulu.....